چشم انداز
بسم الله الرحمن الرحیم
ما به عنوان مسلمان و مومن به این آیین، وظیفه داریم کار علمی و رسیدن به اوج علمی را هم در حرکت فردی خودمان و هم در برنامه ریزی جمعی کشور دنبال کنیم.(مقام معظم رهبری)
چشم انداز 1404 برای دانشکده ( اگر می خواهیم ایران در منطقه قدرت اول علمی شود و همچنین اگر دانشکده بخواهد جز چند مرکز علمی برتر کشور قرار گیرد باید شرایط زیر را دارا باشد.)
1- هیئت علمی قوی برای هر رشته دانشگاهی حداقل 5 دکترای تخصصی برای هر رشته
2- برای هر رشته یک پژهشکده در دانشکده تاسیس شده باشد که به انجام تحقیقات در زمینه تولید علم و رفع مشکلات و بروز رسانی صنایع استان مشغول باشند.
3- با توجه به وجود هیئت علمی کافی تحصیلات تکمیلی برای همه رشته های دانشکده وجود داشته باشد.
4- پژوهشکده ها بتوانند هر ساله حداقل 20% دانشجویان متعهد، با استعداد را جذب و فعال کنند.
5- اساتید بومی، انقلابی در این پژوهشکدهها جذب شوند.
6- مرزی بین دانشکده و صنایع استان وجود نداشته باشد.
7- هر ساله در دانشکده همایشها و مسابقات عملی توسط پژوهشکده ها برای پیشبرد و بروز رسانی علوم و حل مسائل علمی انجام گیرد.
8- پژوهشکده ها علاوه بر تامین بودجه خود، منابع تامین بودجه دانشکده نیز قرار گیرند.
چشم انداز برنامه کوتاه مدت کانون علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی شهید همت(حداکثر 4 ساله)
(اگر کانون علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی می خواهد بهترین مرکز علمی دانشکده باشد و بخواهد خدمتی مفید برای دانشکده و مملکت انجام دهد باید به سمت موارد زیر حرکت کند.)
توجه داشته باشید که این برنامه بیشتر بر روی برایند کار شده است شما عزیزان با برنامه ریزی سالیانه خود فرایند رسیدن به این برایند را مشخص می کنید.
1- مقدمات لازم برای ایجاد دو پژوهشکده تخصصی برای رشته های ساخت و تولید و تاسیسات انجام شود.
2- دو سال اول، زمینه های مناسب کار و پژوهش برای رشته های ساخت وتولید و تاسیسات جست و جو و مشخص گردد. زمینه های مناسبی که پتانسیل کار در استاد و دانشجو وجود داشته باشد و مورد نیاز صنایع استان نیز باشد.
3- از سال سوم در صورت امکان، زمینه های مناسبی که مشخص شده اند مسابقات استانی یا کشوری آنها برگزار شود و همچنین اساتید و شرکت های مربوط در این موارد شناسایی و ارتباطات لازم انجام گیرد.
4- در رشته های دیگر (معدن و عمران) در فاز اول دانشجویان مستعد شناسایی و جذب شوند تا هسته های علمی آن رشته ها نیز شروع به کار کنند و زمینه های تحقیقاتی که پتانسیل آن در اساتید و دانشجویان دانشکده و صنایع استان وجود دارد را شناسایی کنند.
5- افرادی جهت تخصص در این زمینه ها پرورش یابند و ترغیب شوند که برای جذب هیئت علمی در دانشکده ادامه تحصیل دهند.
6- پروژه های پایانی که در این زمینه ها توسط دانشجویان انجام شده در کتابخانه دانشکده مشخص شوند و دانشجویان ترغیب به انجام پروژه پایانی در این زمینه ها شوند.
7- مکانیزم های مناسب جهت جذب دانشجویان مستعد به کانون علمی و پژوهشی در دو سال اول طراحی شود.
8- راهکارهای مناسب جهت آموزش و رشد دانشجویان برای اینکه دانشجو به نقطه اعتماد به نفس و اعتقاد به توانستن برسد در دو سال اول مشخص و بکار گرفته شوند.
9- راهکارهای مناسب جهت کاربردی کردن دانش های تئوریک و صنعتی کردن آنها به منظور دستیابی به ثروت ایجاد شود.
10- ارتباطات لازم با صنایع و مسئولان دانشکده جهت بروز رسانی ابزار و وسایل کارگاهها و آزمایشگاهها صورت گیرد.
11- تغییرات لازم و ارائه متدهای جدید تدریس برای کلاسهای درس از طریق استاد مشاور و برگزاری سمینارهای مناسب انجام شود.
12- موانع و مشکلات کار در سال اول شناسایی و برای رفع آن به مراجع ذی ربط ارائه شود.
13- افراد و شرکت های موفق معرفی شوند تا حس اعتماد به نفس و امید در دانشجویان به وجود اید.
14- افرادی که در کانون عضو بوده اند بعد از فارغ تحصیلی افرادی مدیر، مجرب،متعهد و سطح بالای دانش هستند که اکثرا به منظور ادامه تحصیل وارد مقاطع بالای تحصیلی می شوند
15- حداقل 30% بودجه کانون از طریق خدمت رسانی به صنایع تامین گردد.